Sklik je český PPC systém provozovaný společností Seznam.cz, který umožňuje zobrazování textové reklamy vevyhledávání na Seznam.cz a na nejnavštěvovanějších stránkách českého internetu. Reklamou Sklik tak máte možnost oslovit velkou část svých potenciálních zákazníků.
Služby a stránky, na kterých se reklama Sklik zobrazuje, se řádí podle způsobu výběru inzerátů do Vyhledávací sítě, kde se inzeráty zobrazují na základě dotazu uživatele, a Obsahové sítě, kde se reklama zobrazuje v kontextu s obsahem stránky.
Kolik Sklik stojí
PPC reklama (Pay Per Click – platba za proklik) se platí za kliknutí na inzerát, nikoliv za jeho zobrazení jako u klasické bannerové reklamy. Zaplatíte tedy pouze za uživatele, které vám Sklik přivede na vaše stránky. Proto lze u PPC reklamy velmi přesně měřit a vyhodnocovat její návratnost. PPC reklama je základní nástroj Výkonnostního marketingu.
Sklik je ve srovnání s tradičními formami reklamy velice výhodný a efektivní. Denní útratu můžete kontrolovat nastavením denního rozpočtu kampaně, takže nezaplatíte více, než si můžete dovolit. Libovolně můžete měnit i cenu, kterou jste ochotni zaplatit za prokliknutí svého inzerátu.
Řazení inzerátů
Důležitým předpokladem pro úspěch PPC reklamy je dobrá pozice. Inzeráty se řadí na principu aukce, posouzení míry prokliku, relevance reklamy a dalších faktorů. Ve výsledku se může vaše reklama při nižší ceně za proklik zobrazovat na lepší pozici než konkurenční inzeráty.
Cílení PPC reklamy
Výhodou reklamy Sklik je také přesné cílení, kdy můžete poutavým inzerátem a vhodnou volbou klíčových slovoslovit uživatele podle toho, co zrovna hledá nebo o co se zajímá. Zpřesnit zacílení vaší reklamy na potencionální zákazníky máte možnost také prostřednictvím Zacílení místa zájmu nebo Časovým plánováním.